SEAT valvoo erittäin tarkkaan tiettyjen toimintaperiaatteiden toteutumista kaikkien jälleenmyyjiensä osalta. Asiakkaan kannalta niiden avulla varmistetaan ennen kaikkea luotettava ja moitteeton taso niin työn laadussa kuin asiakaspalvelussakin.
Vastuulliset ja asiakaskeskeiset laatuajattelu- ja toimintamallit ovat olennainen osa tämän päivän autokauppaa. SEATilla ne kattavat sekä myynti- että jälkimarkkinointipalvelut kokonaisuudessaan. Konserni edellyttää näiden asioiden olevan tiettyjen standardien (ISO 9001:2000) mukaisessa kunnossa.
SEAT on vuodesta 1996 lähtien huolehtinut henkilökunnan koulutuksesta ja sertifioinnista myös ympäristöä koskevissa asioissa. Laatuajattelun tavoin myös ympäristövaatimusten täyttyminen (esim. jätteiden keräys, käsittely ja jätekirjanpito), Autoalan Keskusliiton vaatimustason mukaisesti, on osa jälleenmyyjäsopimusta.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana autojen tekniikka on kehittynyt tuntuvasti mm. tiukentuneiden päästö- ja turvallisuusvaatimusten myötä. Ilman jatkuvaa, asiantuntevaa ja perusteellista koulutusta ei taitavakaan jälleenmyyjän huoltomekaanikko tulisi niiden kanssa sinuiksi. Siksi SEATilla panostetaan jatkuvaan koulutukseen.
Asianmukaiset ja huippuvarustellut koulutustilamme sijaitsevat Helsingissä. Niiden lisäksi käytettävissä on jälleenmyyjien ja ammatillisten sopimusoppilaitosten tiloja kautta Suomen. Kouluttajat hankkivat osaamisensa auton valmistajan järjestämillä kansainvälisillä kursseilla tai kotimaassa alansa ehdottomilta osaajilta.